Przerwałam dietę – czy był efekt jojo?

22 Paźdź

Hej!

Witam Was po czasie 5 miesięcy „rozłąki”:) Przez ten czas nie trzymałam się mojej zasady „Nie przekraczać X kalorii dziennie”. Widzę jednak że wielu z Was odwiedzało i czytało mego bloga w czasie mojej nieobecności. Wśród wielu bardzo pozytywnych komentarzy było kilka krytycznych. Krytykujecie mnie za nie zdrowe odżywianie. Co z tego że liczę kalorie, skoro są puste – mówicie. Osoby, które tak sądzą, mają poniekąd rację.

Nie jem zbytnio zdrowych rzeczy, a ostatnio to już w ogóle – jem aby „zajeść głód”, ale nie mam zupełnie weny aby kupować jakieś zdrowe produkty i komponować z nich dania…Warzywa w moim jadłospisie ograniczają się do „słoików”, przecierów pomidorowo-paprykowych, ogórków, i tego co wrzucam do gotowanych zup. Niestety – taka jest prawda. Nie mam siły na to wszystko, czasem marzę o tym by nie odczuwać po prostu głodu i nie musieć nic robić do jedzenia:P

Chyba mam coś w rodzaju depresji i stąd moje „bezsilne” myslenie…. I powiem Wam jedno – bardzo trudno cokolwiek osiągnąć w takim stanie. Zmuszenie się do ćwiczeń jest w tym wypadku totalnie niemozliwe. Jedyne co mogę zrobić to jeść mniej i ograniczać kalorie… Inna sprawa że nie to nie jest blog o zdrowym odzywianiu… To nie jest blog o mojej extra diecie itd. To blog o zrzucaniu wagi a to nie musi się wiązać ze zdrowym odżywianiem.

No ale koniec usprawiedliwień. Powiem Wam co z tego wszystkiego wynikło.

Otóż przez te 5 miesięcy jadłam bardzo dużo kalorii dziennie:) Bardzo dużo tzn. na pewno około 2000 albo więcej. Nie dziwne więc że przytyłam – 3 kg. Ale…

NIE BYŁO EFEKTU JOJO!

Jak dobrze wiecie przez czas mojego odchudzania schudłam ok.7 kg. Przytyłam 3, a więc mimo znacznej zmiany w żywieniu utrzymałam zrzucone 4 kg!

Jak widać metoda obniżenia ilości zjadanych kalorii DZIAŁA! Moja mama stosowała milion diet i po wszystkich prędzej czy później rezygnowała i był efekt jojo – teraz widząc efekty u mnie postanowiła liczyć kalorie (z tym , że ona chyba stara się też jeść zdrowiej niż ja:)). Efekty są natychmiastowe:)

Nie wiem czy jeszcze będę się odchudzać. Chciałabym ale czuję że nie mam motywacji.  Jednak postaram się moze reaktywwować bloga, a wraz z nim – być może moje odchudzanie:)

Pozdrawiam!

komentarzy 13 to “Przerwałam dietę – czy był efekt jojo?”

  1. karolina Październik 23, 2013 @ 3:55 am #

    Tylko się cieszyć, że przy takim odżywianiu przytyłas zaledwie 3 kg- oby to utrzymać :))

    • niuszka Październik 23, 2013 @ 10:23 pm #

      No dokładnie. To oznacza ze sposób z liczeniem kalorii dziala:) Choć i tak powinnam zmienić swoje nawyki żywieniowe i jestem tego swiadoma:)

  2. Jagódka Październik 28, 2013 @ 1:19 pm #

    Szczerze zazdroszczę 🙂 Ale po takiej informacji to tylko się cieszyć, sam fakt że waga szybko nie wróciła daje wielkiego kopa i motywacji, żeby nie przestawać 🙂 Życzę Ci dużo chęci do walki 🙂

  3. Anonim Listopad 6, 2013 @ 2:30 pm #

    „To blog o zrzucaniu wagi a to nie musi się wiązać ze zdrowym odżywianiem” zrzucanie samych kilogramów może i nie musi łączyć się ze zdrowym odżywianiem, ale takie podejście, a co za tym idzie zachowanie może dostarczyć Ci później wielu problemów. Nie jesz warzyw, a to brak błonnika w diecie, co może skutkować naprawdę nieprzyjemnymi konsekwencjami. Słodycze może i zabiją głód na chwilę, ale poza cukrami zawierają niewiele składników pokarmowych, a to z kolei niedobory.
    Dobrze, że jesteś tego świadoma. Zmiany nie są łatwe, sama się z tym borykam 🙂

  4. Kinga Listopad 14, 2013 @ 6:26 pm #

    Ja schudłam 9 i po roku przytyłam 8, wieć 8 kg z powrotem zostaje ;(
    https://www.facebook.com/pages/Porady-Motywacje-Diety/176260079237349
    http://beondieteathealthy.blogspot.com/

  5. Kasia Styczeń 7, 2014 @ 8:02 pm #

    Super jest ten wpis. Bardzo fajnie napisany. Dodaję Cię do mojej listy najlepszych blogów o tematyce lifestylowej i zdrowia – blogilifestylezdrowie.blogspot.com. Liczę na więcej ciekawych wpisów. Pozdrawiam, Kasia.

    • niuszka Kwiecień 8, 2014 @ 10:09 am #

      Trochę czasu minęło od mojego ostatniego wpisu ale mam nadzieję, że wkrótce uruchomię nowy blog lub wznowię ten;) To wszystko dlatego, że… zaszłam w ciąże;) Dlatego póki co moja niskokaloryczna dieta nie ma racji bytu. Pozdrawiam!

  6. Overeater Styczeń 29, 2014 @ 9:40 am #

    Z własnego doświadczenia wiem, że przy nieprzekraczaniu zalecanej dziennej dawki kcal nie ma aż takiego dużego znaczenia co jesz. Jednak w drugą stronę. Jedząc zdrowo można zjeść więcej przy mniejszym obciążeniu kalorycznym. Pozdrawiam!
    Zapraszam do mnie: http://dziennikzarloka.blogspot.com/

  7. Trener personalny - Albert Kośmider Luty 24, 2014 @ 10:58 am #

    Cześć chciałbym Cię zaprosić do rejestracji na forum skierowanym szczególnie do blogerów:
    http://www.twojasylwetka.cba.pl

  8. Joanna Maj 12, 2014 @ 6:57 am #

    Na takie szybkie złapanie kilku kilogramów proponuje kilka dni diety Allevo. Dobra, skuteczna, smaczna i zdrowa dieta koktajlowa. Dobrze zbilansowana, przy niskiej kaloryczności wysoka zawartość minerałów i witamin. bardzo pomaga w schudnięciu, jest naprawde skuteczna i poprawia metabolizm.

  9. Kludi Maj 16, 2014 @ 2:52 pm #

    Ja też miałam najlepsze efekty w odchudzanie, kiedy pilnowałam ilości kalorii. Tu dieta Allevo sprawdza sie idealnie, bo jest do zjedzeni 5 posiłków i koniec. kalorii nie przekroczysz. A sama dieta super skuteczna i dobrze zbilansowana.

  10. Anonim Maj 24, 2014 @ 9:28 am #

    ZAZDROSZCZE !!! Super, że ci się udało 😉

    Na twoim blogu jestem perwszy raz ale bardzo mi się podoba więc na pewno bd wpadać częściej. Zapraszam też do mnie. Dopiero zaczynam ale może ci się tam spodoba <333

    http://perfekcjajestwcenie.blogspot.com/

  11. G. Szablewska Czerwiec 11, 2014 @ 12:24 pm #

    Zazdroszcze braku efektu jojo. Mnie zawsze dotyka i gnębi…:(

Skomentuj

